Hotdogkar
2022 – Heden
Als tweede pijler onder het businessmodel van Dwars Tilburg is de Dwars Hotdogkar (foodtruck) opgezet. De hotdogkar was in beginsel een ondersteunend marketingmiddel om de bekendheid van het restaurant te vergroten.
Na enkele evenementen in regio Tilburg te hebben gedraaid en de rendabelheid van de hotdogkar zichtbaar werd, werd er besloten door te investeren en de hotdogkar verder uit te bouwen.
Ontwikkeling
Na verloop van tijd werd duidelijk dat de hotdogkar meer rendabel was dan het restaurant en werd de keuze gemaakt de hotdogkar voort te zetten en het restaurant te sluiten.
Resultaat
De Hotdogkar staat in het weekend op uiteenlopende evenementen zoals festivals, bruiloften en openbare evenementen. Doordeweeks ligt de focus op de zakelijke markt waardoor er een goede balans is tussen voorspelbare omzet als variabele omzet.
Uitdaging:
De bezetting van de hotdogkar is momenteel de grootste uitdaging, vanwege het niche karakter van de hotdog (het blijkt dat bezoekers van evenementen in eerste instantie schuw zijn om het te proberen (beeld v.d. hotdog0 Wanneer ze het proberen zijn ze vrijwel altijd enthousiast) en seizoensgebonden arbeid is het een lastig concept om verder uit te schalen en de marge gezond te houden.
Bedrijf: Dwars Hotdogkar
Locatie: Regio Tilburg
Sector: Evenementen
Geleverde diensten: Volledige operatie
Facts:
Aantal evenementen
2022: 0
2023: 24
2024: 34
Website: www.dwarshotdogkar.nl
Instagram: www.instagram.nl/dwarshotdogkar
Wil je meer weten over de mogelijkheden tot innovatie van jouw bedrijf?
Neem dan contact met ons op.






